A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Гадяцький опорний ліцей імені Лесі Українки

Учнівське самоврядування

                          

Учнівське самоврядування за даним зразком розпочало своє існування з вересня 2018 року. Воно здійснюється через роботу дитячої організації – Учнівський парламент, яке покликання допомагати керівництву ліцею вихованні творчої, соціально-активної особистості, здатної до саморозвитку й самореалізації. В нашому ліцеї учнівське самоврядування – це можливість для кожного учня визначити своє місце в спільному житті дитячого колективу, реалізувати свої здібності та можливості. Через роботу в учнівському парламенті учні готуються до свідомої участі в суспільному житті, до адаптації в умовах швидкоплинних змін. 

Учнівський парламент є постійно діючим органом самоврядування. Вибори учнівського парламенту проводяться у жовті через кожні 2 роки. 

Засідання парламенту проходять два рази на місяць та в разі необхідності. Члени парламенту беруть участь у плануванні організації життя закладу. 

В діяльності парламенту визначаються такі пріоритетні напрямки: 

  • правовий; 

  • культурно-масовий; 

  • освітній; 

  • інформаційний; 

  • спортивно-оздоровчий; 

  • трудовий. 

Робота Учнівського парламенту планується на рік. Координатором роботи учнівського парламенту є педагог-організатор закладу освіти. 

Самоврядування – один з атрибутів демократичного устрою суспільства. Загальний зміст його зрозумілий, термін сталий і не викликає необхідності його тлумачення з різних позицій. 

Саме учнівське самоврядування дає можливість учням практикуватися у входженні в соціальне середовище, у світ сучасного суспільства. 

Проведенням гри «Вибори Президента учнівського самоврядування» надається можливість учням ознайомитися із процедурою виборчого процесу, виявити свою громадянську позицію, розвивати почуття громадянської відповідальності, відчути вагу і вплив свого голосу. Така гра носить просвітницький характер і не має нічого спільного з політичною виборчою кампанією. Взявши участь у голосуванні, учні здобудуть позитивний досвід, який їм знадобиться в мацбутньому житті. 

Мета: 

  • навчити старшокласників проводити процедуру виборів; 

  • розкрити основні положення Закону про вибору Президента України; 

  • сприяти виробленню свідомого ставлення до вибору та значимості особистої участі в них; 

  • навчити розрізняти виборчу систему та ступінь демократичних виборів; 

  • формувати активну життєву позиції; 

  • сприяти розвуитку учнівського самоврядування в ліцеї. 

Завдання: 

  • усвідомлення терміну «демократія» через проведення виборів президента учнівського самоврядування та учнівського парламенту; 

  • розуміння структури процедури: 

  • формування власного ставлення до необхідності участі в голосування; 

  • створення умов для реалізації проекту президента учнівського самоврядування. 

Коло учасників: 

Учні 1-11 класів, класні керівники, вчителі, адміністрація ліцею, педагог-організатор, батьківський комітет. 

Обладнання: 

Обладнана до дня виборів виборча дільниця. Папір, канцелярія. 

Етапи реалізації проекту: 

1. Організаційно-підготовчий (вересень 2020р.): 

- обговорення умов про вибори президента учнівського самоврядування; 

- реєстрація кандидатів на посаду президента учнівського самоврядування; 

- засідання передвиборчих штабів кандидатів на посаду президента учнівського самоврядування; 

- складання перспективного плану роботи передвиборчих штабів на період президентських перегонів; 

- складання агітаційних програм. 

2. Організаційно-практичний (жовтень 2020р.): 

- складання списків ЛВК; 

- складання списків виборців; 

- виготовлення бюлетенів для голосування; 

- агітаційні заходи кандидатів на посаду президента учнівського самоврядування; 

- розміщення рекламних плакатів кандидатів в президенти учнівського самоврядування; 

- президентські дебати: «Що я можу вам запропонувати!?»; 

- прес-конференції «Як покращити виховний процес у ліцеї»; 

- вибори президента учнівського самоврядування, день без агітації, день голосування. 

3. Узагальнено-аналітичний (жовтень 2020 р.): 

- підрахування голосів ЛВК; 

- оголошення результатів голосування; 

- інавгурація президента учнівського самоврядування. 

Критерії ефективності проекту: 

1. Учні та вчителі – суб’єкти навчально-дозвіллєвого виховного процесу. 

2. Активна діяльність учнів та вчителів в житті учнівського самоврядування в ліцеї. 

3. Задоволеність учнів та вчителів життєдіяльністю учнівського самоврядування в ліцеї. 

4. Ступінь поінформованості життєдіяльності учнівського самоврядування в ліцеї. 

5. Діяльність учнівського самоврядування в ліцеї. 

Очікувані результати: 

1. Об’єднання зусиль вчителів та учнів ліцею, у виборі президента учнівського самоврядування. 

2. Визначення єдиного президента учнівського самоврядування. 

3. Формування стійкої позитивної мотивації до співпраці у виборах президента учнівського самоврядування між вчителями і учнями. 

Проблеми, що виникають під час реалізації проекту: 

1.Низька зацікавленість вчителів та учнів життям учнівського самоврядування в ліцеї. 

2. Низька активність та обізнаність учнів. 

3. Недовіра учнів щодо виборів президента гімназії. 

4. Законодавча база виборчого процесу в Україні постійно піддається змінам. 

5. Учні старшої ланки школи піддають сумнівам практичне застосування законодавчої бази виборчого процесу. 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень