Учнівське самоврядування
Учнівське самоврядування за даним зразком розпочало своє існування з вересня 2018 року. Воно здійснюється через роботу дитячої організації – Учнівський парламент, яке покликання допомагати керівництву ліцею вихованні творчої, соціально-активної особистості, здатної до саморозвитку й самореалізації. В нашому ліцеї учнівське самоврядування – це можливість для кожного учня визначити своє місце в спільному житті дитячого колективу, реалізувати свої здібності та можливості. Через роботу в учнівському парламенті учні готуються до свідомої участі в суспільному житті, до адаптації в умовах швидкоплинних змін.
Учнівський парламент є постійно діючим органом самоврядування. Вибори учнівського парламенту проводяться у жовті через кожні 2 роки.
Засідання парламенту проходять два рази на місяць та в разі необхідності. Члени парламенту беруть участь у плануванні організації життя закладу.
В діяльності парламенту визначаються такі пріоритетні напрямки:
-
правовий;
-
культурно-масовий;
-
освітній;
-
інформаційний;
-
спортивно-оздоровчий;
-
трудовий.
Робота Учнівського парламенту планується на рік. Координатором роботи учнівського парламенту є педагог-організатор закладу освіти.
Самоврядування – один з атрибутів демократичного устрою суспільства. Загальний зміст його зрозумілий, термін сталий і не викликає необхідності його тлумачення з різних позицій.
Саме учнівське самоврядування дає можливість учням практикуватися у входженні в соціальне середовище, у світ сучасного суспільства.
Проведенням гри «Вибори Президента учнівського самоврядування» надається можливість учням ознайомитися із процедурою виборчого процесу, виявити свою громадянську позицію, розвивати почуття громадянської відповідальності, відчути вагу і вплив свого голосу. Така гра носить просвітницький характер і не має нічого спільного з політичною виборчою кампанією. Взявши участь у голосуванні, учні здобудуть позитивний досвід, який їм знадобиться в мацбутньому житті.
Мета:
-
навчити старшокласників проводити процедуру виборів;
-
розкрити основні положення Закону про вибору Президента України;
-
сприяти виробленню свідомого ставлення до вибору та значимості особистої участі в них;
-
навчити розрізняти виборчу систему та ступінь демократичних виборів;
-
формувати активну життєву позиції;
-
сприяти розвуитку учнівського самоврядування в ліцеї.
Завдання:
-
усвідомлення терміну «демократія» через проведення виборів президента учнівського самоврядування та учнівського парламенту;
-
розуміння структури процедури:
-
формування власного ставлення до необхідності участі в голосування;
-
створення умов для реалізації проекту президента учнівського самоврядування.
Коло учасників:
Учні 1-11 класів, класні керівники, вчителі, адміністрація ліцею, педагог-організатор, батьківський комітет.
Обладнання:
Обладнана до дня виборів виборча дільниця. Папір, канцелярія.
Етапи реалізації проекту:
1. Організаційно-підготовчий (вересень 2020р.):
- обговорення умов про вибори президента учнівського самоврядування;
- реєстрація кандидатів на посаду президента учнівського самоврядування;
- засідання передвиборчих штабів кандидатів на посаду президента учнівського самоврядування;
- складання перспективного плану роботи передвиборчих штабів на період президентських перегонів;
- складання агітаційних програм.
2. Організаційно-практичний (жовтень 2020р.):
- складання списків ЛВК;
- складання списків виборців;
- виготовлення бюлетенів для голосування;
- агітаційні заходи кандидатів на посаду президента учнівського самоврядування;
- розміщення рекламних плакатів кандидатів в президенти учнівського самоврядування;
- президентські дебати: «Що я можу вам запропонувати!?»;
- прес-конференції «Як покращити виховний процес у ліцеї»;
- вибори президента учнівського самоврядування, день без агітації, день голосування.
3. Узагальнено-аналітичний (жовтень 2020 р.):
- підрахування голосів ЛВК;
- оголошення результатів голосування;
- інавгурація президента учнівського самоврядування.
Критерії ефективності проекту:
1. Учні та вчителі – суб’єкти навчально-дозвіллєвого виховного процесу.
2. Активна діяльність учнів та вчителів в житті учнівського самоврядування в ліцеї.
3. Задоволеність учнів та вчителів життєдіяльністю учнівського самоврядування в ліцеї.
4. Ступінь поінформованості життєдіяльності учнівського самоврядування в ліцеї.
5. Діяльність учнівського самоврядування в ліцеї.
Очікувані результати:
1. Об’єднання зусиль вчителів та учнів ліцею, у виборі президента учнівського самоврядування.
2. Визначення єдиного президента учнівського самоврядування.
3. Формування стійкої позитивної мотивації до співпраці у виборах президента учнівського самоврядування між вчителями і учнями.
Проблеми, що виникають під час реалізації проекту:
1.Низька зацікавленість вчителів та учнів життям учнівського самоврядування в ліцеї.
2. Низька активність та обізнаність учнів.
3. Недовіра учнів щодо виборів президента гімназії.
4. Законодавча база виборчого процесу в Україні постійно піддається змінам.
5. Учні старшої ланки школи піддають сумнівам практичне застосування законодавчої бази виборчого процесу.